reviews interviews galleries videos forum members login signup
20060416_3091248675
172 bezoekers en 3 leden online.
ProZak, Rauf, ZiekeFons
Zoek in het forum
Sponsor
online platenzaak
Velvet
Vinyl, SACD, CD, DVD
Alle genre's. Ook imports!
20 Jan ’10 – 17:01
deprof
de prof

oke, en nu?

20 Jan ’10 – 17:06
JPK
Don Kin G.

O ja. Effe toelichten:

Ik was met The Duke in discussie over originaliteit.

Ik beweer dat originaliteit niet bestaat. Dat alles ‘slechts’ reactie is.

Duke is het daar niet mee eens, dus… discuss!

20 Jan ’10 – 17:09
Arie_Ribbens007
Baby Born

ik denk dattie wil dat we nu gaan discussieren prof, maargoed ik denk dat we dan meer een discussie gaan voeren over de definitie van originaliteit dan over of je origineel kan zijn.
ik denk dat je best origineel kunt zijn, alleen baan je je dan vaak zovaar buiten de paden dat je de eerste paar jaar keihard uitgekotst word door de scene, maar als ik aan originele schrijvers denk zijn bv epos, woman en soaps zomaar een paar namen die in me opkomen

20 Jan ’10 – 17:11
deprof
de prof

oke duidelijk.

ik denk dat je origineel kan manifesteren binnen de grenzen die voor jou zijn vastgesteld (door je omgevnig) je kan niet zomaar een hele nieuwe vorm van kunst verzinnen. muziek ontstond uit de wetenschap dat we geluid maken en we zijn dat verder gaan ontwikkelen. vroeger tekende we dingen op de muur voor het nageslacht of zelfs om mee te comuniceren, tegenwoordig betalen we duizende euro’s voor een abstract schilderij, alles heeft een oorprong. neemt niet weg dat er geen originaliteit en vernieuwende vormen van zijn.

20 Jan ’10 – 17:15
terrorist
Transexual M...

Ik vind dit een rete goed topic!

20 Jan ’10 – 20:58
SON103
HeerSchap

JPK klein beetje foei. jim jarmush is de eerste google hit.

Getuigt niet originaliteit

hier een mogelijk antwoord:

Originality may not exist in the literal sense of the word – but the PERCEPTION of originality is entirely possible, due to the immense amount of variety any item, idea or situation can have.

Obviously, there is nothing new about painting a picture, or writing a song. But if they are done in a way that makes them appear to stand out from what has come before, or if they build on previous ideas, then they can be deemed original.

I think when we consider something original, we are talking about our perception, rather than reducing everything to it’s components and stating it’s been done before.

Hier kan ik me wel in vinden.

Iedere vooruitstrevende, beeldbepalende kunstenaar heeft toch een eigen originaliteit ook al bestaat t werk uit verschillende invloeden. De manier waarop de technieken en en vaardigheden gerangschikt zijn, onstaat er vanzelf een origineel comcept.

bestaat er geen originaliteit in de diversiteit der natuur?
Kijk op atomair level heb je gelijk. ALLES bestaat uit elektriciteit en atomaire deeltjes die daardoor bijeengehouden worden.
Originaliteit moet voor de kunstenaar t hoogste streven zijn. Altijd streven naar vooruitgang en zoeken naar nieuwe, originele werken, zichtpunten.

ixtribbel graag tegen. (eerste keer dat dit woord gebruikt is op het internet, DUS origineel)

Heeft te maken met de opwaardering voor de in onbruik rakende letters x en q kep iets met typografie. graffiti = letters.

20 Jan ’10 – 21:53
nine
TEUNHAAS

je hebt toch een basis uit 2 dingen komt dan eigenlijk weer een nieuw ding dus je gebruikt het oude voor iets totaal nieuws is toch zo

20 Jan ’10 – 21:58
Scraffitio
Scraffitio

dialectiek van hegel ofzo

20 Jan ’10 – 21:59
Scraffitio
Scraffitio

Dialectiek
Dit teleologische proces van geestelijke groei verliep volgens Hegel dialectisch.
Het begrip ‘dialectiek’ stamt al uit de Oudheid, maar het wordt door de speciale betekenis
die Hegel eraan gaf vooral met zijn filosofie verbonden. ‘Dialectiek’ betekent zoiets als
‘tweegesprek’ en is verwant met ons begrip ‘dialoog’. In een dialoog zegt de ene spreker
iets tegen de ander, en de ander reageert op de een. Zo kunnen twee tegengestelde
standpunten helder worden, die de beide sprekers kunnen proberen op te lossen: door te
zoeken naar een standpunt dat de tegengestelde opvattingen overstijgt. Hegel
veronderstelde, dat niet alleen de geest van het individu, maar ook de geest van de hele
mensheid zich ontwikkelt als in een twistgesprek tussen twee personen: tegenstellingen
worden helder gemaakt, opdat ze vervolgens kunnen worden opgelost.
Het dialectische proces bestaat dus uit inzichten die hun eigen innerlijke tegenstellingen in
zich dragen, die vervolgens door een nieuw, beter inzicht kunnen worden opgeheven.
We spreken dan van:
I. these (stelling),
II. antithese (tegenstelling)
en
III. synthese (opheffing of overstijging van de tegenstelling).
Iedere synthese kan op zijn beurt ook zelf weer een these (IIIa) worden, die zijn eigen
antithese (IIIb) oproept, die weer in een hogere synthese (IIIc)kan worden opgeheven.
Enzovoorts.

20 Jan ’10 – 22:04
SON103
HeerSchap

tyler houdt jij je eigen aub buiten dit topic. geen vervuiling graag.

@ scraf. het woordje originaliteit komt geen enkel keer voor in je hegeltje.
Dit is een andere filiosofische zijsprong.

20 Jan ’10 – 22:05
JPK
Don Kin G.

Yeah. Ik volg je wel en die liefde voor letters die delen we.

Originaliteit is altijd ook mijn streven als ik iets bedenk/maak. Ik zit de laatste tijd teveel met m’n neus in de filosofie enzo.

Je zou zelfs ook nog kunnen stellen dat het tegenovergestelde waar is van wat ik zeg: elk ding is een nieuw origineel. Omdat elk ding uit andere atomen opgebouwd is.

20 Jan ’10 – 22:12
JPK
Don Kin G.

Ghehe. Ik ben een Schopenhauer-groupie de laatste tijd. En Schopenhauer had een hekel aan hegel.

20 Jan ’10 – 22:19
SON103
HeerSchap

hahhahaha
hans teeuwen is mijn filosoof.

20 Jan ’10 – 22:47
JPK
Don Kin G.

En als ik dit soort schetsen zie, dan zakt de moed me in de schoenen om ooit nog een schets te posten hiero.

Respect.

Correctie: RESPECT!

20 Jan ’10 – 23:20
SON103
HeerSchap

thanks! ( i needed that!)
Mijn dimensional shifting style waar letters inzichzelf gedraaid worden. Mijn variant van de Delta ontwikkelingen.
heb hier wel 20 blackbooks vol liggen

“stranger things have happened” een liedje van Yukihiro Takashi. Drummer van YMO (japanse variant van kraftwerk maar ook erg oorspronkelijk.

Over originaliteit en aanverwante zaken:
Volgens de japanners kun je alle vaardigheden meester worden. Leren door Kopiëren. Vroeger kopieerden ze de eerste radios en autos van de amerikanen maar door het kopiëren hebben ze het geleerd en verbeterd ( mijn motto: adopt adapt improve )
Japanners staan nu aan de speerpunt van de technologische ontwikkelingen.
De russen lopen achter die proberen t enkel te kopieren (zie o. a. spaceshuttle en concorde) maar zijn weinig oorspronkelijk in hun ontwikkelingen.

Ik dwaal af.

20 Jan ’10 – 23:37
keizorstad1
piet krediet

ik vind dit zo,n vette schets van delta….

ff tussendoor

20 Jan ’10 – 23:55
Michelle
M
Over originaliteit en aanverwante zaken:Volgens de japanners kun je alle vaardigheden meester worden. Leren door Kopiëren. Vroeger kopieerden ze de eerste radios en autos van de amerikanen maar door het kopiëren hebben ze het geleerd en verbeterd ( mijn motto: adopt adapt improve ) Japanners staan nu aan de speerpunt van de technologische ontwikkelingen. De russen lopen achter die proberen t enkel te kopieren (zie o. a. spaceshuttle en concorde) maar zijn weinig oorspronkelijk in hun ontwikkelingen. Ik dwaal af.

yeah dus ik mag gewoon biten!

21 Jan ’10 – 00:06
perrie
Perrie Herrie

nee jij mag alleen hiphoppen

21 Jan ’10 – 01:19
Scraffitio
Scraffitio
tyler houdt jij je eigen aub buiten dit topic. geen vervuiling graag.@ scraf. het woordje originaliteit komt geen enkel keer voor in je hegeltje. Dit is een andere filiosofische zijsprong.

wat ik er uithaal is dat alles een reactie is op een vorige en dat de nieuwste reactie origineel is
na een tijdje is die originele reactie de standaard geworden en moet er weer een nieuwe reactie opkomen

bijvoorbeeld: jou lineaire stiel is ergens een reactie op, en is dus origineel, maar als iemand zich weer laat inspireren door die lineaire stiel en er een nieuwe stilo van bakt is die nieuwe origineel.

21 Jan ’10 – 08:55
SON103
HeerSchap

dat denk ik wel ja.
en als het te letterlijk gekopieerd wordt is het biten

21 Jan ’10 – 09:25
terrorist
Transexual M...

Voelt het lekker om zo te kunnen shinen Duke?

21 Jan ’10 – 11:09
SON103
HeerSchap

thats whats graffiti is all about.

Een graffiti forum moet toch echte graffiti kunstenaars in huis hebben en naast mij, baby en piet zijn er geen aanwezig dus…

21 Jan ’10 – 11:11
terrorist
Transexual M...

wel kicke tog, dat je hier zo je verhaal kwijt kan!

21 Jan ’10 – 11:11
SON103
HeerSchap

maar dat kan overal.

21 Jan ’10 – 11:12
terrorist
Transexual M...
maar dat kan overal.

“thats whats graffiti is al about.”

21 Jan ’10 – 11:13
terrorist
Transexual M...

repper de klep klep klep klep klep!

Een linkje voor jullie klepperts;

http://creativity-online.com/work/aides-graffit…

21 Jan ’10 – 11:26
21 Jan ’10 – 11:40
SON103
HeerSchap

ja jouw niveau kennen we wel nu

21 Jan ’10 – 13:16
deprof
de prof

interessant topic maar aan de andere kant ook weer niet. eigenlijk waren we het allemaal al eens voor we begonnen maar was het soort battle wie het het best kan verwoorden.

ik denk dat dat sukje van scraf over hegel de spijker op de kop slaat. en idd als je shit te letterlijk overneemt is het byten, als je goed weet te verbergen waardoor je beinvloed bent ben je origineel, alles daartussen is de welkbekende rest.

21 Jan ’10 – 13:23